یراق چوب لباسی

یراق چوب لباسی

یراق چوب لباسی

یراق چوب لباسی ایستاده

یراق آلات نقش مهمی در تولید محصولات صنایع چوب و سایر صنعت ها ایفا می‌کند و به گروه های مختلف تقسیم می‌شوند. به طور کلی می‌توان یراق آلات را به دو گروه یراق آنتیک و یراق سرویس چوب تقسیم نمود. یراق آلات صنایع چوب، عموما برای تزئینات به کار می‌روند و بسیار پرکاربرد هستند. برای زیبایی دکورهای کابینتی و چوبی همچنین چوب لباسی های ایستاده از انواع یراق آلات استفاده می‌شود. امروزه یراق آلات بسیار پیشرفت کرده اند و باعث استفاده بهتر از لوازم چوبی شده‌اند. برای مثال نقاط غیر قابل دسترس و نقاط کنج دیگر غیر قابل استفاده نیستند و حداکثر استفاده را می‌توان از این بخش‌ها داشت.

زمانی که می‌خواهید اقدام به انتخاب یراق کنید علاوه بر کیفیت و جنس باید به این نکته توجه داشته باشید که این یراق را برای چه مدل از دکوراسیونی می‌خواهید انتخاب کنید. از آنجایی که به طور معمول و کلی دکوراسیون‌ها به سبک‌های مدرن، کلاسیک، سنتی، فانتزی و... تقسیم می‌شود بر همین اساس نیز وسایل خانه انتخاب خواهد شد.

به همین دلیل پایه‌های چوبی که معمولا برای مبلمان، میز ناهارخوری، میز تحریر، میز جلومبلی، چوب لباسی ایستاده، میز عسلی، سرویس خواب و... از این قاعده مستثنا نبوده و زمان انتخاب یراق باید به سبک دکوراسیون کلی که دارید توجه لازم را داشته باشید. در غیراین صورت ناهم‌خوانی زشتی را به وجود می‌آورد که در نگاه نخست به چشم خواهد آمد.

 

انواع یراق آلات

وقتی کلمه یراق آلات را می شنویم بدون شک اولین چیزی که به ذهن ما می رسد دستگیره کابینت، ریل کشو، پیچ، میخ و واشر هستند اما این خانواده از اقلام مختلفی تشکیل شده است که برای امور مختلف به کار می روند و در این مقاله قصد داریم که به این موارد بیشتر بپردازیم. برای ساخت صندوقچه ها، درب های آنتیک، مبلمان، لوازم دکوری، مد و تخت و… یراق آلاتی به شرح زیر استفاده می شوند:

  1. گل میخ
  2. قلاب جا کلیدی
  3. یراق آلات آنتیک

گل میخ

گل میخ یراق مناسبی برای امور تزیینی و زیباتر شدن کار می باشد. در زمان تولید مبلمان و سرویس خواب از انواع گل میخ آنتیک، ساده و گل میخ گل دار برای زیباتر شدن محصولات استفاده می شود. لازم به ذکر است که علاوه بر موارد ذکر شده در تولید صندوقچه، درب و جعبه های تزیینی نیز گل میخ در مدل و سایز های مختلف به کار می رود. لازم به ذکر است که در ساخت مبلمان و سرویس خواب برای اتصال بخش های مختلف از قیبل زیر کوبی بخش تحتانی و زیباتر شدن تاج تخت خواب از گل میخ مبلی استفاده می شود. مدل مبلی گل میخ گاهی به صورت متری و متصل به یکدیگر نیز تولید می شوند که مورد مناسبی برای تزیین مبلمان و تاج تخت خواب هستند. علاوه بر این موارد گل میخ های سایز بزرگ که به گل میخ درب نیز معروف هستند بهترین مورد برای درب های آنتیک قدیمی هستند که بر روی درب صندوقچه های بزرگ نیز استفاد ه می شوند

قلاب جا کلیدی

یکی از موارد مهم در محیط کار و منزل نظم بخشیدن به لوازم منزل و کاری می باشد. برای نظم دادن به وسایل علاوه بر کمد، کشو، کابینت ، چوب لباسی چوبی و… از انواع قلاب جاکلیدی استفاده می شود. قلاب جاکلیدی که به عنوان قلاب جا لباسی نیز استفاده می شود که در مدل و اندازه های مختلفی تولید می گرد و در نقاط مختلفی از قبیل کمد، اتاق خواب، حمام و سرویس بهداشتی می توان قلاب آویز لباس را نصب نمود که در مواقع لازم جهت آویزان کردن لباس، حوله و دسته کلید استفاده شود. گاهی از قلاب جا کلیدی جهت آویزان کردن دسته کلید و لوازم دکوری نیز می توان استفاده نمود و در ساخت جا کلیدی های زیبا با طرح های مختلف از این یراق استفاده می شود و در محل ورود منازل نصب می گردند.

یراق آلات آنتیک

یراق آلات آنتیک یک گروه بزرگ از یراق آلات محسوب می شوند که در مدل های مختلف برای تولید لوازم دکوری، تزیینی، ظروف سرو و آنتیک، مجسمه و… استفاده می شوند. یراق آلات آنتیک به مدل های مختلفی تقسیم می شوند که در این مقاله به موارد زیر می پردازیم:

  1. لولا آنتیک
  2. دستگیره آنتیک
  3. چفت جعبه آنتیک
  4. پایه آنتیک
لولا آنتیک

لولا آنتیک در جعبه‌های قدیمی و آنتیک همچون جعبه جواهرات، تخته نرد و… به کار گرفته می‌شود. لولا آنتیک جعبه تزیینی در طرح و شکل متفاوت برای مصارف گوناگون وجود دارد که از کیفیت و جنس عالی نیز برخوردار می‌باشد. جعبه‌های تزیینی همچون جعبه جواهرات، جعبه های کوچک مینیاتوری و تخته نرد و… نیازمند لولا برای اتصال درب و باز و بسته شدن آن می‌باشند به همین سبب برای این موارد لولا آنتیک با طرح و مدل متنوع مناسب برای هر نوع جعبه تزیینی موجود است

دستگیره آنتیک

جعبه‌های کوچک آنتیک به عنوان یک وسیله تزیینی و یا به عنوان جعبه جواهرات یا انگشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از لوازم مورد نیاز برای این مدل جعبه‌ها، دستگیره آنتیک می‌باشد که بر روی درب جعبه تزیینی قرار گرفته و باعث هر چه زیباتر شدن آن‌ها می‌شود. دستگیره آنتیک جعبه تزیینی در انواع مدل و طرح متفاوت با قیمت مناسب در تولیدی آذربایجان عرضه می‌شود. علاوه بر صندوقچه های کوچک و جعبه های آنتیک از دستگیره آنتیک برای ظروف سرو، طروف آنتیک، ظروف چوبی و سنگی استفاده می گردد.

چفت جعبه آنتیک

 وسایل آنتیک همچون جعبه تزیینی، صندوقچه ها و جعبه جواهرات نیازمند قطعات و تجهیزات جانبی می‌باشد که به صورت آنتیک و قدیمی بر روی جعبه نصب شوند. چفت آنتیک جعبه تزیینی از جمله این قطعات جانبی ضروری می‌باشد که در طرح و مدل مختلف برای انواع جعبه‌های قدیمی و سنتی در تولیدی آذربایجان به فروش می‌رسند. چفت آنتیک تزیینی در عین حال که یک وسیله لازم و ضروری می‌باشد، به عنوان یک وسیله تزیینی زیبا نیز به کار برده می‌شود.

پایه آنتیک

پایه آنتیک یک نمونه از یراق آلات آنتیک محسوب می‌شود و در ساخت جعبه های آنتیک، ظروف پایه دار آنتیک چوبی و سنگی مناسب سرو به کار می رود. برای جلوه بخشیدن به این ظروف معمولا پایه های آنتیک در رنگ هایی همچون مسی، کافی، زرد قلم، سیاه قلم، زیتونی، طلایی و نقره ای تولید می گردند.

 

مجموعه تولیدی آذربایجان همواره در تلاش است تا با تولید محصولاتی به روز و با کیفیت لذت یک خرید مطمئن و راحت را برای مشتریان عزیز خود به ارمغان بیاورد . همچنین این مجموعه با سابقه ای بیش از یک دهه در زمینه تولید انواع چوب لباسی ایستاده ، توپی چوب لباسی و یراق چوب لباسی آماده ارائه محصولات خود به صورت عمده میباشد برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید